To Be Trader

ראשי » Uncategorized » כנראה שיפה זה לא מספיק

כנראה שיפה זה לא מספיק

F130212UL05

שלום לך יאיר!

אז נכון שאתה יודע לדבר יפה ,ונכון שאתה יודע להראות יפה ,ונכון שאתה עובר מסך בצורה יוצאת מן הכלל, נכון שאתה יודע לתפעל פייסבוק בצורה יעילה. כל זה נכון. אפילו נכון שבחרתי בך! אבל יש עוד כמה דברים נכונים. נכון שדבורים לחוד ומעשים לחוד ,נכון שפוליטיקה חדשה זה נשמע מגנוב ,אבל בפועל למי יש כוח להתעסק בזה . נכון שזה יפה להראות היום לגפני וחבריו למי יש גדול יותר , ולשכוח שהיה להם שנים ללמוד איך להתנהג כשאתה בצד השני. ונכון שבסוף ,הכי קל ללכת בדרך הבטוחה שרבים מקודמיך הלכו בה בנוחות שנים. במושגים שלי הבטחת לשנות מגמה ,אבל בסוף היום מתברר שאתה מצטרף למגמה. אז איפה השינוי? אותה גברת בשינוי אדרת? אז היה נשאר הקול שלי ושל רבים מחברי אצל ביבי , שלמרות הכל הוא כן מבין בכלכלה , שכן היה לוקח אחריות כי הכל קרה במשמרת שלו ,שלא שאל איפה הכסף , כי ידע תמיד איפה הכסף. כולם חשבו שהברית שלך ושל בנט תביא שינוי. וכרגיל ,קבלו יריקה בפרצוף. בנינו יאיר,ממש לא ייכפת לי מהחרדים. כן יעשו צבא ,לא יעשו צבא, מה זה משנה לי בסופו של יום?????? אז תצליח לגייס אותם,כל הכבוד לך ,ואז יבוא צה"ל הגדול ויגיד שהוא צריך תוספת תקציב, כי הם צריכים לאכול אוכל מיוחד,והם צריכים תנאים מיוחדים , והם צריכים סידור שונה ,והם צריכים גוי של שבת וכו' וכו' וכו'. ובסוף מי ישלם??? שוב אנחנו. אז מה זה משנה לי האם הוא יעשה צבא או לא יעשה אם בלאו הכי אני משלם. אז אולי במקום זה היית עושה להם מראש תוכנית עבודה מעודפת להשתלבות בתעשייה ,כמו שיש לחיילים משוחררים עם הגדרה של תחומים לתעסוקה. זה היה הרבה יותר יעיל מלחייב אותם לשרוף את כספי ציבור נוספים. וזה אגב היה מכניס עוד כסף לקופת המדינה בצורת . לקחת על עצמך תפקיד כפוי טובה יאיר ,שיחקת לידיים של ביבי ,לקחת על עצמך דברים שאינך מבין בהם וחשבת שעם נערי האוצר סביבך תמציא את הגלגל מחדש. אתה יכול,אבל רק אם אתה הולך נגד המגמה ,ולא מצטרף אליה.

נפגשת עם עיני יאיר. ואופס ,מיד אחרי זה עיני מכריז שאין שביתה. מעניין,הרי עיני ידוע כי אחד שלא מוותר. כרגיל עיני הצליח לשמור על השמנת שלו ,שאלה הוועדים ומגזר הציבורי. הוא דואג להם בסופו של דבר ,לא לי ,לא לחברי. אנחנו לא מעניינים אותו כי הוא לא בטוח שביום פקודה נתייצב בשבילו בקלפי. גם אם מדי פעם הוא עושה משהו בשביל מישהו ,  זה רק כדי לצאת טוב מבחינה תקשורתית. בטוח שעובדי קבלן לא מעניינים אותו כמו שוועדים מעניינים אותו. מעניין יאיר ,מה נאמר בפגישה הזאת שלא פורסם ויצא החוצה ביום מן הימים. למה עיני ויתר כל כך מהר. רק אל תמכרו לנו את הלוקש של דאגה למדינה. למה אני צריך לממן פקיד אחד שאחראי על שורה 3 בדוח השנתי שלי,ועוד פקיד שאחראי על שורה 5 באותו דף ,ועוד אלף ואחד תפקידים שממציאים רק כדי לספק עוד ג'וב ועוד ג'וב. למה צריך לשמור על מגזר אחד תוך כדי דריסה של כל השאר באותו מעמד? רק בשם תועלת פוליטית יאיר? אז איפה הפוליטיקה החדשה? למה מישהו צריך לעבוד 8 שעות ביום ומישהו אחר מצאת החמה עד צאת הנשמה וכל זה בשביל סכום זהה? איפה השוויון יאיר? 

אני מתפלא יאיר. שמתם רגל בעסקת כיל בטענה של לשמור על אוצרות הטבע. לא ממש ככה חשבו הגדולים שנתנו אותה למי שנתנו אותה. האוצרות טבע ממילא כבר לא אצלנו. משום מה לא אנחנו נהנים מזה. אז אני מבין את הגישה הפופוליסטית של גברת יחימוביץ ,שמבחינתה כל מי שבעל הון תיכף ומיד צריך להתייצב מול כיתת יורים כי הוא רשע מרושע. אבל אתה איש חכם,לא מתאים לך יאיר. בסוף,יהיו אלה הירדניים שיגזרו את הקופון,וגם יכניסו עוד כסף ממסים לקופת המדינה שלהם…ואנחנו? בשנה הבאה אתה תמכור לנו תירוץ נוסף למה מעלים שוב פעם מסים? במקום למשוך השקעות זרות אתם ממשיכים להרחיק אותם? במקום להחיות את הבורסה שלנו אתם ממשיכים לייבש אותה? תראה את הפרסומים בסוף שבוע האחרון. בתי השקעות ישראלים מתנפלים על מניות בחול. לא בארץ. וזה הכסף שלנו,שלי ,אפילו שלך. אז במקום לדבר על מס לחברות שלא משלמות ,תהיה חכם ,לא צודק ,במקום להרחיק אותן ,תן להן לבוא לפה,לשים פה את הכסף. הרי זה גלגל. רוצה דוגמה יאיר? קח לדוגמה תעשיית הרכב. המכוניות של היום זה כבר לא מה שהיה פעם . הן חכמות,יודעות לדבר ,אפילו מתחברות לפייסבוק . איזה קטע אה. הרי מי כמוך מבין את החשיבות להיות מחובר . היום מכוניות זה היי- טק. אתה עושה את הקישור יאיר? היי טק!!!! ומה היא מדינתנו הקטנה? היא מעצמת היי -טק. אז תגרה אותם , תגרום להן לפתוח מרכזי מו"פ בארץ ,ופתאום, יש לך עוד מקומות עבודה ועובדים שמשלמים מסים . ופתאום יש לך עוד אזורי תעשייה שקמים ,ומסביבם עוד עסקים נלווים שגם משלמים את המסים. ואז קמים לך שם גם מרכזי קניות שאיזה פלא,גם החנויות שם משלמים מסים ומשכורות לעובדים שגם ישלמו לקופת המדינה מסים. ואולי זאת תהיה הזדמנות לגרום ליצרן לפתוח כאן מפעל ליצור מכוניות,ושוב פלא ,עוד מקומות עבודה,עוד תעסוקה,עוד תעשייה נלווית , ועוד הכנסות לקופת המדינה. במה הטורקים יותר טובים מאיתנו יאיר? למה הם יכולים ואנחנו לא? למה הבורסה שלהם יכולה לטוס ושלנו לצלול? הם באמת יותר חכמים מאיתנו? אני בספק יאיר.  יש אלף ואחד דרכים יאיר בלתת לאזרחים לחיות בכבוד , בלי להרוג אותם יום יום ,תוך כדי העדפת מישהו שווה פוליטית יותר על פני מישהו שווה פוליטית פחות. וזה מה שהבטחת יאיר. אז תהיה גבר ,ותקיים את מה שאתה מבטיח ,בלי תירוצים ,בלי להגיד זה לא קרה במשמרת שלי. האפשרויות והזדמנוית פרוסות מסביבך יאיר ,ואני בטוח שאתה רואה אותן, אני רק מקווה שתהיה מספיק אמיץ כדי להרים את הכפפה.

.

כתיבת תגובה

